Renginiai

Atgal
0001_vizijos_uzklanda-1200x1200-px_1730727322-dace6e1a20ba1f604d13b694b454c967.jpg
2024-11-14

Parodos „Vizijos“ atidarymas

Paroda „Vizijos“ atspindi naujumo ir originalumo paieškas XX a. Lietuvos fotografijoje. Joje pristatoma avangardinė, modernioji, eksperimentinė ir konceptualioji Lietuvos fotografija, skirtingi kūrėjų požiūriai, lėmę  fotografijos raidos tendencijas.

Paroda (pavadinimu „VISIONS“), pristatyta šių metų tarptautiniame Białystok Interphoto festivalyje Palenkės muziejuje Balstogėje, Fotografijos muziejuje bus eksponuojama nuo 2024 m. lapkričio 7 d. iki 2024 m. gruodžio 8 d.

Atidarymo renginys – 2024 m. lapkričio 14 d. 17.30 val.

Informacija apie renginį

Data: 2024-11-14
Laikas: 17:30 - 18:30
Vieta: Fotografijos muziejus
Adresas: Vilniaus g. 140, Šiauliai

Paroda pradedama nuo Povilo Karpavičiaus, ėmusio fotografuoti tarpukario laikotarpiu, kūrinių. Autorius kūrė novatoriškas vaizdines konstrukcijas – pasitelkęs fotomontažą ir siurrealistines kompozicijas, tikrovę pavertė meniniu reiškiniu. Jo kūryba susiejo tarpukario fotografijos mėgėjus ir kylantį XX a. septintojo ir aštuntojo dešimtmečių fotojudėjimą.

P. Karpavičiaus įtakoje formavosi ir vadinamoji Lietuvos fotografijos mokykla, kuriai parodoje atstovauja Vitalijus Butyrinas, Aleksandras Macijauskas ir Vitas Luckus. Ankstyvieji V. Butyrino montažai priminė reportažinius kadrus, o vėliau, autoriui pasitelkus poetinius vaizdus ir simbolizmą, jo kūryboje gimė savitos siurrealistinės karalystės. A. Macijauskas išgarsėjo dinamiškomis serijomis, tokiomis kaip  „Lietuvos kaimo turguose ar „Veterinarijos klinikose“, kuriose  su plačiakampiu objektyvu užfiksuotos intymios ir paveikios scenos. V. Luckus, performatyvios fotografijos pradininkas, į savo kūrybą įtraukė „proto koncepciją“, perkurdamas nuotraukas, keisdamas spalvas ir savaip jas dėliodamas į unikalius derinius, kuriuos parodoje reprezentuoja ciklo „Mimai“ kūriniai.

Devintajame dešimtmetyje Lietuvos fotografijoje prasidėjo pokyčio laikotarpis. Virgilijaus Šontos cikle „Mokykla – mano namai“ buvo vaizduojama našlaičių, turinčių specialiųjų poreikių, kasdienė patirtis, gvildenamos anksčiau draustos temos ir kvestionuojamos nusistovėjusios socialinės normos. Algirdas Šeškus be baimės metė iššūkį tradicinei Lietuvos fotografijai, motyvuodamas jaunąją kartą imtis novatoriškų, konceptualių ir estetinių metodų. Violeta Bubelytė kūrė konceptualius performansus fotoaparatu, o Alfonsas Budvytis, Remigijus Pačėsa ir Vytautas Balčytis nuo dokumentinių metodų perėjo prie „defektinių“ fotografijų, sukeliančių irimo ir sulėtėjusio laiko suvokimo pojūtį. Panašiai ir Arūnas Kulikauskas bei Giedrius Liagas iš Kauno „Plėšrūnų grupės“, naudodami rastas fotografijas, apmąstė kasdienius objektus ir situacijas.

Parodoje, kurioje eksponuojami Fotografijos muziejaus, Lietuvos fotomenininkų sąjungos, Lietuvos nacionalinio muziejaus bei privačių kolekcijų darbai, atsispindi įvairialypė ir sudėtinga Lietuvos fotografijos raida, pabrėžiamos individualios naujovės ir nepaliaujamas originalumo bei saviraiškos siekis.

Kuratoriai:

Valentyn Odnoviun
Vilija Ulinskytė-Balzienė

Parodos komunikacijos dizaineris – Darius Linkevičius

Organizatoriai:

Šiaulių „Aušros“ muziejaus padalinys – Fotografijos muziejus
Białystok Interphoto festivalis